vrijdag 4 april 2008

Krabcakes op Keukengeheim

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Krabcakes op Keukengeheim Klik op de afbeelding om de link te volgen Hallo mensen,
Tijdens het weekeinde heeft iedereen wat meer tijd.Daarom plaats ik op zaterdag altijd een recept dat wat bewerkelijker is.
Deze krabcakes maak ik regelmatig op zaterdagmiddag als ik van de markt kom.
Mijn dochters helpen me dan met het rollen van de cakes.
Je kan dit en nog veel recepten vinden op de totaal vernieuwde www.keukengeheim.com
Het recept:

Aardappel&Krab-cakes

Aantal personen : 4 pers.Boodschappenlijst
Moeilijkheid :++
  • 4 stuk Aardappel
  • 1 stuk lente-uitje
  • 1 teentje Knoflook
  • 100 gr krabvlees
  • 10 gr Boter
  • 50 gr Bloem
  • 1 snuifje Peper
  • 1 snuifje Zout
  • 2 stuk Eieren
  • 1 kopje paneermeel
  • 1 scheutje Arachideolie
Duurtijd :30 minuten
Afbeelding :loading

4 aardappelen 1 lente-uitje 1 teentje look 100 gr krabvlees 10 gr boter 50 gr bloem peper en zout 2 eierdooiers broodkruim of paneermeel arachideolie

Bereidingswijze: Kook de aardappelen gaar, giet ze af en pureer ze. hak het lente-uitje, de look en het krabvlees fijn. Vermeng dit met de puree, boter en de bloem. Breng op smaak met peper en zout en laat gedurende ongeveer 2 uur rusten in de koelkast. Rol bolletjes, wentel ze in wat eigeel en paneer ze met broodkruim. Bak de bolletjes in een hete wok of pan en serveer met een dipsausje naar keuze.

Veel kookplezier!

Sam

www.keukengeheim.com

Geen opmerkingen: